WH? NOT TRAVEL & MORE

WINTERKAMPEREN PARIJS

Dag 1:

Kerstdagen waren voorbij en aangezien het prima weer was (niet te koud) en we nog een aantal dagen vrij waren besloten we te gaan kamperen bij Parijs.

We zijn in de camper gestapt en na een paar uur rijden zijn we gestopt bij Brie-Comte-Robert. Een vestigings dorpje met een mooie oude burcht. Er was weinig te eten te krijgen dus bij een shoarma tent voor het eerst een franse wrap op (niet goed voor de buik, maar wel erg lekker) en geslapen op het marktplein want de volgende dag vroeg op pad om de tuinen van Marie Antoinette te gaan bekijken.

Stadje Brie

Dag 2: De betoverende tuinen van Marie-Antoinette

Aangezien kaartjes voor  het paleis van Versailles waren uitverkocht besloten we de tuinen van Marie-Antoinette te bezoeken (bestel op tijd online kaartjes!)

Heb je ooit gehoord van Marie-Antoinette’s betoverende tuinen? In het hart van het weelderige Versailles bevonden zich de geheime toevluchtsoorden van deze excentrieke koningin. In het midden van weelderige bloembedden en sierlijke fonteinen, liet ze haar fantasie de vrije loop. Deze tuinen waren haar eigen speeltuin, waar ze kon ontsnappen aan de hofetiquette en haar eigen regels kon bepalen. Denk aan labyrinten vol verrassingen, verborgen grotten en romantische prieeltjes – elk een stukje van haar eigen sprookjeswereld.

Een wandeling door deze tuinen is als een sprong terug in de tijd en ondanks dat het winter is er geen weelderige bloembedden en er geen blaadjes aan de bomen zitten is het meer dan de moeite waard om deze geweldige tuinen te bezoeken ! 🌹👑

Stadscamping Parijs

Na uren door de geweldige tuinen van Marie-Antoinette te hebben gewandeld zijn we doorgereden naar de camping. Camping de Paris ligt aan de rand van Parijs en wij hadden een mooi plekje met uitzicht op de Seine gekregen! Vanaf de camping gaan er bussen naar de metro en ben je zo in hartje Parijs!

Camping Parijs

Dag 3: Free walking tour

In de morgen de bus vanuit de camping naar het metrostation (echt perfect) en aangezien we onze schoenen vergeten waren 😂 eerst even shoppen.
Dat is natuurlijk geen probleem in Parijs! In de middag hadden we ons aangemeld voor de free walking tour “The village of Montmartre without the crowds”.
Met een kleine groep zijn we door Montmarte gewandeld en veel te weten gekomen over deze leuk wijk in Parijs!
Zelfs een bezoekje gebracht aan Paris last vineyards!
In de avond als afsluiter nog bezoekje gebracht aan de Eiffeltoren en daarna moe maar voldaan bedje in want morgenvroeg fietstochtje
en in de avond is het Nieuwjaar dus zal een lange dag gaan worden!

Dag 4: Fietsen door hartje parijs

Vroeg ons bed uit want de fietstour met Blue fox begon al vroeg. Wij hebben gekozen voor een 4 uur durende fietstocht  door Parijs “de ongebaande paden” (geboekt via Getyourguide)

Op een blauw fietsje kris kross door Parijs! Onze gids was super en had veel te vertellen, zoals dat je in het oudste cafe de hoed van Napoleon kan vinden, uitleg over verschillende streetart,  de historie van de Shakespeare and co bookstore, het verhaal van de “Wallace” fonteinen en we hebben zelfs een verborgen romeinse arena bezocht!

Nieuwjaar in Parijs

Na een intensieve dag op de fiets besloten we toch in de avond nog even Parijs in te gaan, nu we er toch zijn 😉.

Enorm druk maar ontzettend gaaf om erbij te zijn en met het zicht op de Arc de Triomphe het vuurwerk te zien!! Een jaarwisseling om nooit te vergeten!

Dag 5:

Weer terug naar huis … Op naar een mooi, gezond, liefedevol en voor ons bijzonder 2024! ♥️ 🎆

Reisafstand
Vanaf Eindhoven is Parijs 5 uur rijden (let op de milieuzones als je met de auto naar Frankrijk gaat).